Datuk Seri Cabut Lari Lepas Ferrari 'Pink' Dipandu Langgar Preve

Kuala Lumpur: Seorang individu bergelar Datuk Seri yang memandu kereta mewah Ferrari berharga lebih RM1 juta bertindak ‘cabut lari’ sejurus melanggar sebuah kereta lain.
Dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi, semalam lelaki itu dipercayai hilang kawalan akibat memandu dalam keadaan mabuk berhampiran jejambat Jalan Tun Razak menghala ke Jalan Ampang, di sini.

Kenderaan mewah berkenaan dikatakan melanggar bahagian belakang sebuah kereta Proton Preve sebelum pemandunya melarikan diri selepas kemalangan.

Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Superintendan Shafie Daud berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu daripada seorang wanita berusia 52 tahun yang memandu Proton Preve berkenaan.

Susulan itu kedua-dua kenderaan ditunda ke Balai Polis Trafik Kuala Lumpur untuk siasatan lanjut.


“Kemalangan itu mengakibatkan kereta Proton Preve mengalami kerosakan di bahagian belakang manakala kereta Ferrari itu remuk di bahagian hadapan. Kedua-dua pemandu berkenaan tidak cedera.

“Pemandu kereta mewah itu bagaimanapun tampil di balai polis sebelum diarah menjalani ujian alkohol petang semalam,” katanya.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.
Rujukan: HarianMetro

lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

0 Comments