Fatin yang mengenakan pakaian berwarna hitam dan berkerusi

” Saya menyesal dan mengaku saIah atas perbuatan saya. Saya memohon maaf kepada keluarga mngsa kerana perbuatan ini telah menyebabkan mereka kehilangan orang tersayang,”

Itu kata-kata Nur Fatin Nasrah Suhaimi, 23, pemandu Myvi yang memandu di bawah pengaruh ddah sehingga menyebabkan kem4tian seorang anggota tentera dalam kmIangan pada Sabtu lalu.

Fatin yang mengenakan pakaian berwarna hitam dan berkerusi roda mengaku bersal4h atas pertudvhan yang dibacakan terhadapnya dan Mhkamah Majistret Johor Bahru telah menjatuhkan hukuman penj4ra enam tahun dan denda RM8,000.

Sementara itu, susulan dari permohonan maaf Fatin tersebut, pihak media telah menghubungi isteri mngsa kmIangan terbabit bagi mendapatkan reaksi.

Respon isteri mngsa

Isteri kepada Laskar Kanan Mohd. Rizal Suberi mengatakan dia sukar untuk menerima permohonan maaf wanita yang merempvh anggota Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) itu sehingga m4ut dalam nah4s jalan raya Sabtu lalu.

Nurul Asyiken Amir berkata, dia tidak boleh memberikan sebarang jawapan kerana kejadian itu telah memberikan kesan mendalam buat dirinya serta tiga anak mereka.

” Bila saya terpandang wajah anak-anak, memang sukar untuk terima kenyataan suami telah pergi, apatah lagi permohonan maaf oleh wanita yang menyebabkan kematian suami.

” Nak maafkan dia? Agak susah nak jawab lagipun saya terkilan sebab suami saya tidak bersalah dalam soal ini.

” Apatah lagi ketika kejadian dia sedang tunggu di lampu isyarat, tiba-tiba dirempuh oleh pemandu itu,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Fatin sebelum ini turut berterima kasih atas bantuan diberikan.

Menurutnya, buat masa ini mereka sekeluarga masih bersedih dengan kjadian yang berlaku dan sebarang tindakan lanjut diserahkan kepada pihak berkuasa.

Terdahulu, Fatin memohon maaf kepada keluarga mangsa sebaik mhkamah membuat keputusan terhadapnya.

Sementar itu pihak pendakwaan diketuai Pengarah Pendakwaan Negeri Johor, Tengku Amir Zaki Tengku Abdul Rahman meminta mhkamah mengenakan hukvman setimpal atas kepentingan awam memandangkan kesaIahan dilakukan itu telah meragvt ny4wa.

Selain itu, katanya, mhkamah juga perlu mengambil kira keadaan tertudvh yang bukan sahaja memandu di bawah pengaruh ddah, malah tidak memiliki lesen kenderaan dan memandu secara berbahaya.

” Kejadian ini telah tular di media sosial. Semua orang pasti melihat video kejadian terbabit.

” Kejadian ini telah berlaku pada orang lain, bayangkan jika berlaku terhadap kita atau keluarga kita,” katanya.

Semoga kjadian ini menjadi iktibar kepada orang ramai supaya mematuhi peraturan di jalan raya dan tidak mengabaikan aspek keselamatan yang boleh mengncam nywa orang lain.

Takziah kepada keluarga Allahyrham terutama kepada isteri arwh Mohd. Rizal, semoga tabah menerima ujian ini.




via 1 MIN READ

Post a Comment

0 Comments