Polis Dedah Rupanya Barang Ini Yang Telah Dibuang Suspk, Terpaksa Guna Unit Selam Untuk Cari

Pada 2 November lalu akbar Kosmo telah melap0rkan remaja bernama Siti Nur Surya ditemukan m4tl di ruang tamu rumahnya di Kampung Lubuk Batu, Telemong di sini oleh adik bongsunya yang pulang dari sekolah pada pukul 2.30 petang.

Sehari kemudian, suspk yang juga rakan baik mngsa telah ditaahan ketika memberi keterangan di Balai Polis Telemong yang ketika itu datang bersama ibunya..

Unit Selam Pasukan Polis Marin Wilayah Tiga bantu Jabatan Slasatan Jenayah K0ntinjen Terengganu kesan barang kes yang di percayai di bvang ke dalam sebuah sungai di Telemong, Terengganu.

Difahamkan suspk kes Siti Nur Surya Ismail telah membuang sebahagian daripada bahan bukti ke dalam sungai terbabit.

Menurut Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud , hasil soal slasat terhadap suspk, remaja perempuan berusia 19 tahun itu mengakv telah membu4ng beberapa barangan yang diambil dari rumah mngsa ke dalam sebatang sungai di Telemong di sini.

Buang beg mengandungi dokumen

” Antara barangan dari rumah mngsa yang masih h-ilang dan dipercayai dibuang ke dalam sungai itu ialah sebuah beg yang mengandungi d0kumen peribadi mngsa.

” Sehubungan itu, seramai sembilan anggota Pasukan Gerakan Marin Wilayah Tiga telah dikerah untuk mencari bahan bkti tersebut mulai semalam,” katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Kes itu lebih menggmparkan apabila suspk adalah rakan baik mngsa sendiri yang kini berada dalam t4hanan r3man pihak polis.

Namun selepas sembilan hari kes Siti Surya, ini terjadi;

1) Perintah rman ke atas suspk bermula 3 November dan berakhir pada 9 November 2020.

2) Perintah rman ke atas suspk disambung seminggu lagi iaitu sehingga 16 November 2020.

3) Polis meneruskan s1asatan membawa suspk di sebuah sungai di Telemong, Terengganu bagi mengesan barang kes yang dipercayai dibuang ke dalam sungai tersebut.

4) Sungai Telemong terletak di Kuala Pin, Hulu Terengganu.

5) Siasatan pada 10 November menggunakan khidmat Unit Selam Pasukan Polis Marin Wilayah Tiga yang membantu Jabatan Si4satan Jnayah (JSJ) Kontinjen Terengganu.

6) Gambar suspk berpakaian lokap berwarna oren turut tular di media sosial dipercayai dibawa ke lokasi bahan bukti dibvang bagi membantu si4satan.

7) Sebelum ini, polis menemui snjata dipercayai psau yang dibuang di tepi lebuh raya, tidak jauh dari lokasi tr4gis itu.

Suspk yang juga pelajar tingakatan 6 dilaporkan turut melarikan sejumlah wang ratusan ringgit, barang kosmetik, dua buah beg dan dua telefon bimbit milik mngsa




via 1 MIN READ

Post a Comment

0 Comments