Wahid Omar Tamat Khidmat Sebagai Senator, Menteri - Jadi Pemandu Uber

KUALA LUMPUR 18 Jun- Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Abdul Wahid Omar menjadi pemandu Uber selama tiga hari sebelum berangkat menunaikan umrah.

Menggunakan Proton Perdana baharu, bekas Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Maybank itu mengubah gaya hidup sebagai pemandu Uber kerana mahu memahami denyut nadi rakyat.
"Dengan jadi pemandu Uber saya lebih memahami denyut nadi rakyat," kata Abd Wahid yang berasal dari keluarga susah.

Pengalaman beliau itu dikongsi oleh Norizan Sharif yang merupakan Pengarah Eksekutif Institut Keusahawan Negara (INSKEN) di laman facebooknya semalam.

Norizan yang juga terkenal sebagai penganalisis politik selain pernah menerajui kepimpinan belia satu masa dahulu memberitahu, beliau berkesempatan berbuka puasa dan menunaikan solat tarawih bersama Abd Wahid.


"Sebentar tadi berbuka puasa dan bertarawikh dengan pemandu Uber, Tan Sri Abd Wahid Omar.

"Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan bekas CEO Kumpulan Maybank itu beritahu, hari ini dia dapat 8 orang penumpang," katanya.

Pengalaman menggunakan perkhidmatan Uber yang dipandu oleh Wahid turut dikongsi oleh Firdaus Fadzil yang memberi lima bintang kepada bekas menteri dan CEO itu.

Menurut Wahid, bayaran yang diperoleh daripada penumpang akan disumbangkan kepada badan kebajikan. Seramai 30 sahabat beliau akan menambah sumbangan tersebut.

Rujukan: Malaysiagazette

via sumber

Post a Comment

0 Comments