Cara Hilangkan Kesan Hitam Di Celah Peha

Oleh Ezaura Rafe.

papaya1

Penampilan melambangkan identiti seseorang itu. Penampilan perlu dijaga dengan kebersihan badan, jadi kebersihan perlu dijaga rapi. Pada sesiapa yang sedang berusaha menghilangkan kesan hitam pada celah peha boleh ikut cara ini.

Pencuci Khas

Pilih pencuci untuk melindungi bahagian intim, yang membantu memutihkan dan yang boleh menghilangkan kesan hitam secara lembut.

Skrub

Scrub tempat yang sensitif 2 kali seminggu untuk untuk membuang sel kulit mati. Gossok perlahan-lahan supaya kulit di tempat sensitif tu tidak luka.

Elakkan Guna Pad lebih 7 Jam

Ketika datang haid, Jangan biarkan lama guna pad, bersihkan tempat sulit supaya tiada jangkitan yang boleh mengundang kegatalan kulit.

Kebersihan

Kebersihan di tempat sulit perlu dititikkberatkan seperti lap tempat sulit sehingga kering, elakkan memakai seluar ketat kerana ia akan menyebabkan peha bergesel dan kulit melecet. Pastikan seluar selesa dan kering.

Cerahkan celah peha dengan betik

Parut buah betik yang hampir masak sehingga halus, jadikan masker. Lumur pada celah paha, leher dan ketiak. Biarkan seketika, bilas dengan air bersih. Amalkan seminggu tiga kali, kulit akan beransur cerah.



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

0 Comments