Restoran Ini Ajar Pelanggan Biadap dengan Harga Kopi

PicMonkey-Collage

Belum pernah dibuat orang dan mungkin tindakan ini relevan bagi sesetengah orang apabila kaedah perniagaan yang diguna pakai oleh sebuah kedai kopi di Sepanyol apabila mengenakan bayaran mahal pada pelanggan yang biadab dan bayaran murah pada pelanggan yang bersopan santun dan beradab.

Tindakan itu untuk mengajar orang ramai agar tidak bersikap kurang ajar dan bersopan santun antara satu sama lain. Mariel Valencia Madrid, 41  akan mengenakan bayaran mahal iaitu RM13.70 pada mereka yang bersopan santun dan RM 22.80 pada pelanggan yang kurang ajar. Bukan itu sahaja, diskaun juga dikenakan buat pelanggan yang ucap perkataan ‘Terima kasih” atau “ selamat pagi” sebanyak (RM6.00)

Menurut Mariel, “ Masyarakat kini sudah lupa untuk berbudi bahasa dan hanya memikirkan perasaan sendiri”

Konsep yang diguna beri perubahan besar pada perniagaannya dan kebanyakan pelanggan yang hadir lebih bersikap sopan santun ketika ingin membuat pesanan kopi.



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

0 Comments