Jangan Nak Kaitkan Aku Dengan Letvpan di Beirut, Tiada kaitan Dengan Aku Langsung – Sajad

Dunia hari ini dikejutkan dengan letvpan kuat yang menggegarkan Bei.rut pada Selasa sehingga mengakibatkan kira-kira lebih 100 orang dilaporkan terbvnuh manakala lebih 2,000 cedera.

Apa yang mencuri tumpuan adalah, kjadian yang berlaku di Bei.rut itu mencuri perhatian ramai yang mengaitkan dengan  usahawan kontroversi iaitu Nur Sajad.

Ia mulanya berpunca dari ‘posting’ Sajad yang menulis mendoakan Lubnan dan mengatakan pakcik teman lelakinya turut terbvnuh dalam kjadian letvpan itu.

Kemudian, warganet mula mengorek cerita lama ketika Sajad berkunjung ke Lubnan.

” Kat sini la dulu p#ndan yg berbikini tu gelek-gelek atas kapal kan ? P#ndan tu sentuh kaabah . Kaabah ditutup , p#ndan tu pegi Bei.rut , Bei.rut meletvp . Macam kebetulan pulak,” tulis netizen terbabit

Untuk rekod, Sajad sebelum ini telah berkunjug ke Bei.rut, Lubnan sekitar November 2018.

Berbik1ni atas bot ketika sambutan Maulidur Rasul

Tindakan Sajad ketika itu telah mendapat kec4man ramai selepas disifatkan tidak mempunyai rasa hormat dan sensitiviti kerana memuat naik gambar tersebut sehari sebelum sambutan Maulidur Rasul.

Seorang pendakwah bebas PU Amin turut bersuara dengan mengatakan Sajad sanggup mencemarkan bulan kelahiran Rasulullah, Rabiulawal yang mulia dengan memuat naik video sebegitu.

” Ya Rabb ! Di atas laut itu . Laut yang pernah menjahamkan manusia . Boleh memusnahkan manusia . Bersaksikan langit yang terbuka , dijaga malaikat pemelihara rahmat , di lantai kan laut yang bertasbih dan berzikir pada Tuhan . Dia sanggup ?..

” Apakah Sajad mahu mencabar Allah?” demikian antara kata-kata PU Amin

Respon balas Sajad

Sementara itu, posting awal Sajad pada siang tadi yang meminta orang ramai berdoa untuk Bei.rut.

Siapa sangka Sajad yang berkongsi berita pakcik teman lelakinya yang turut terbvnuh dalam kjadian letvpan itu telah mendapat reaksi negatif warganet.

Ia susulan segelintir mengecam Sajad mengatakan dia menjadi punca kepada bala dan malapetaka yang menimpa negara Lubnan.

Sajad menerusi satu posting di IG Storynya meminta individu terbabit agar tidak mengaitkannya dengan apa yang berlaku

” Jangan nak kaitkan aku dengan letvpan di Bei.rut..letvpan itu tiada kaitan dengan aku langsung.

” Otak jangan jadi bod#h wahai haters!!” tulis Sajad.

Terdahulu beberapa individu mengecam Sajad dengan kata-kata jelik.

” Allah masih sayangkn kau semua ini tak terjadi ketika kau syokk dgn jodoss atas kapal disana. Sedar2 lah ye, kembali lah kepada fitrahmu. Bukan menghiina cuma mahu lepas dri s3ksa akhirat atas sbb tdk menegur perkara yg mngkar” tulis Xrixx

Dalam pada itu, dikatakan kesan letvpan yang berlaku di Bei.rut itu dikatakan menghampiri kekuatan g3mpa bumi 3.5 skala Ritcher, menurut Pusat GeoSains Jerman.

Malah gegaran boleh dirasai sehingga ke Kepulauan Cyprus, 200 kilometer merentasi Lautan Mediterranean.

Orang awam yang merakam kjadian letvpan itu dari 2 kilometer jauhnya, turut tercampak akibat impak yang kuat.




via 1 MIN READ

Post a Comment

0 Comments