Akhirnya Kena Crai Selepas Diarahkan Bayar RM7 Ribu Kepada Ammar Alfian, Ini Kata-Kata Padu Nelissa

Semalam, kemelut rumah tangga pelakon Ammar Alfian dan Nelissa Nezam berakhir apabila Mhkamah Rendah Syariah, Wilayah Persekutuan pada Rabu membenarkan pasangan itu bercrai secara tebus talak.

Menerusi Instagram milik Ammar atau nama sebenarnya Ammar Alfian Aziz Mohd Zakri, 33, berkata, bekas isterinya diperintahkan oleh mahkamah untuk membayar iwad sebanyak RM7,000 kepadanya.

Susulan dari keputusan mhkamah tersebut, Nelissa Nezam telah meluahkan kata-katanya di Insta Story miliknya.

Nelissa antara lain berpendapat keputusan mhkamah adalah tidak adil kerana seolah-olah mengani4ya dirinya.

” Meskipun mental, emosi dan fizikal kepenatan atas apa yang saya lalui, Alhamdulillah hari ini saya boleh katakan bahawa saya akhirnya bercrai.

” Mhkamah Syariah Kuala Lumpur telah memutuskan supaya saya membayar bekas suami sejumlah wang bagi membolehkan saya dicer4ikan.

” Sejumlah wang yang ditetapkan berdasarkan kepada undang-undang yang tidak konkrit.

” Sejumlah wang yang dipaksakan ke atas saya untuk membayarnya

Akan menguntungkan lelaki yang cvrang dengan saya..

” Sejumlah wang yang akan menguntungkan seorang lelaki yang cvrang dengan saya dan bahkan tidak membayar nafkah anak.

” Saya merasa seolah-olah semua alasan valid yang saya berikan bagi menuntut percraian tidak diambil kira.

” Malah, keputusan bergantung kepada lelaki, bagaimana percraian itu ditentukan dan seperti yang berlaku dalam kes saya, berapa jumlah wang yang dia mahukan.

” Ia benar-benar bukan tentang soal wang, penghujungnya, tetapi prinsip.

Ammar Alfian cuba menyer4ng Nelissa

” Dia memanggil nama saya di mhkamah dan beberapa kali dia cuba untuk menyer4ng saya sehingga menolak saya.

” Kjadian ini disaksikan sendiri oleh hakam yang hadir.

” Ketika diajukan di hadapan hakim, hakam berkenaan memutarbelitkannya seolah-olah ia perkara kecil.

” Hakim kemudian hanya mengabaikannya dengan menyindir tentang apa yang berlaku.

” Andaikan bahawa itu hanya sikapnya dan dia akan sekali lagi mengulangi tingkah lakunya itu.

” Apa yang mampu saya katakan adalah betapa kecewanya saya dengan keseluruhan sistem terutamanya dengan Mhkamah Syariah Kuala Lumpur.

” Wanita dan isteri telah diperlakukan secara tidak adil di bawah sistem (perundangan) kita sekarang.

” Bagi sebuah negara yang mempunyai banyak potensi untuk maju, kita nampaknya hanya mengalami kemunduran.

” Saya berdoa agar tidak ada wanita atau isteri lain yang mengalami situasi yang sama seperti saya harus tenanggung.

Sementara itu, Ammar yang juga pelakon filem Paskal pula bersyukur di atas keputusan mhkamah tersebut.

” Alhamdulillah. Hari ini mhkamah benarkan saya dan bekas isteri bercrai secara tebus talak dengan bayaran iwad dibayar oleh bekas isteri kepada saya RM7,000.

” Apa yang dah dia lakukan terhadap ibu dan bapa saya tidak akan saya maafkan. Justice has been served, ” katanya.

Sumber:Instagram Nelissa Nezam




via 1 MIN READ

Post a Comment

0 Comments