Ibu maut kemalangan, dua beradik hilang tempat bergantung

Perkara yang paling ditakuti setiap insan adalah menerima berita kehilangan orang yang tersayang dalam keadaan mengejut.

Semalam, tular satu kemalangan maut melibatkan sebuah motosikal dan sebuah kereta di Kilometer 34, Jalan Kuantan-Kemaman berhampiran Kampung Sungai Ular.

Mangsa, Siti Rohani Sapeai@Shafie, 38, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Menerusi Facebook, seorang individu dikenali Nurfa Ray telah memuat naik beberapa gambar di lokasi kejadian termasuklah satu gambar yang memaparkan dua anak mangsa sedang berpelukan menangisi pemergian ibu mereka.

Dalam satu lagi perkongsian Facebook, guru kepada anak mangsa berusia 7 tahun, Fatiha Aina memberitahu, kanak-kanak itu masih bersedih dengan kehilangan itu dan lebih suka berkurung di dalam bilik.

Difahamkan, mangsa merupakan seorang ibu tunggal sementara suaminya pula menghilangkan diri.

Mangsa melakukan dua kerja untuk menyara dua anaknya. Pada sebelah pagi, mangsa bekerja sebagai tukang cuci dan pada sebelah malam bekerja di kanting sebuah kilang di Gebeng.

Kini, tanggungjawab menjaga dan menyara keluarga terletak di bahu anak sulung arwah, yang baru berusia 18 tahun. Hasratnya untuk menyambung pengajian perlu dilupakan, kerana perlu keluar mencari kerja.

Hiba rasa membaca kisah dua beradik ini, kini ibu yang selama ini menjadi ‘wira’ dan tunjang utama dalam keluarga pergi dengan sekelip mata.

Semoga dua beradik itu dan keluarga mereka diberikan ketabahan bagi menghadapi kehilangan ini.

The post Ibu maut kemalangan, dua beradik hilang tempat bergantung first appeared on Wowberita.



via Wowberita

Post a Comment

0 Comments