Teruja dapat ucapan tahniah PM

KUALA LUMPUR: "Saya teruja menerima ucapan tahniah daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak atas kejayaan menjuarai Anugerah Kecemerlangan Guru Antarabangsa dalam bidang Keusahawanan dan Inovasi di Paris, Sabtu lalu.

"Pastinya ucapan daripada pemimpin saya kagumi itu memberi inspirasi untuk terus bekerja keras mengharumkan nama negara di peringkat antarabangsa," kata Mohd Sirhajwan Idek kepada BH Online, hari ini.

Perdana Menteri menerusi Twitter rasminya semalam mengucapkan tahniah kepada Mohd Sirhajwan, 29, seorang guru di Kolej Vokasional Keningau, Sabah atas kejayaannya.

"Anak Kota Belud juara dunia! Tahniah Mohd Sirhajwan Idek juara Anugerah Kecemerlangan Guru bidang Keusahawanan dan Inovasi Antarabangsa," kata Najib menerusi Twitter rasmi beliau, @NajibRazak, semalam.

Sabtu lalu, Mohd Sirhajwan mencipta sejarah apabila menjuarai Anugerah Kecemerlangan Guru dalam bidang Keusahawanan dan Inovasi Antarabangsa sempena Persidangan Keusahawanan dan Inovasi Eropah di Novancia Business School di Paris.

Guru berbangsa Bajau itu menewaskan 10 pesaing pada final termasuk Dmitry Shaytan dari Russia di tempat kedua, selain tempat ketiga yang dikongsi bersama Cindy Gilbert dari Amerika Syarikat (AS) dan David Gibson dari United Kingdom (UK).

Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid dalam Twitter rasminya, @MahdzirKhalid, turut mengucapkan tahniah menerusi kiriman, "Tahniah dan syabas kepada Cikgu Mohd Sirhajwan Idek, cipta sejarah menjuarai Anugerah Kecemerlangan Guru di Paris."



lagi info di : MALAYSIA TRENDING NOW

Post a Comment

0 Comments