Susulan Kes PukoI Anak Angkat, Mhkamah Akhirnya Buat Keputusan Ini Terhadap AIiff Syukri

Pada Mac lalu, AIiff didkwa memukoI anak angkatnya berusia dua tahun dalam satu kjadian yang berlaku di kediamannya yang terletak di Petaling Jaya pada 28 Februari.

Difahamkan pembantu rumah kepada pengasas produk Dherbs itu sendiri yang melaporkan kepada pihak poIis sehari selepas kjadian tersebut.

Sebelum itu, tular video dan salinan laporan poIis yang yang turut tertera nama Datuk Seri AIiff Syukri dan anak angkatnya Aminah Alip Shah.

Media melaporkan usahawan kosmetik itu didkwa memukoI dan mencubit kanak-kanak perempuan berusia dua tahun itu pada 28 Februari lalu sebelum pembantu rumahnya warga Indonesia membuat laporan poIis keesokannya.

AIiff dikatakan memukoI menggunakan tangan pada muka kanak-kanak terbabit semasa mahu merakam gelagatnya menangis untuk kandungan YouTube.

AIiff turut ditahan namun dibebaskan dengan jaminan poIis, manakala anak angkatnya diserahkan kepada pembantu peribadinya untuk dijaga sementara atas nasihat pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Petaling Jaya.

Keputusan mhkamah, AIiff tidak bersaIah

Manakala terkini, usahawan kosmetik Datuk Seri AIiff Syukri memaklumkan kes pukoI anak angkatnya, Aminah Alip Syah sudah selesai apabila mhkamah memutuskan dia tidak bersaIah.

AIiff mendedahkan mengenai perkara itu menerusi kapsyen yang dimuat naik di laman Instagram miliknya pada malam Khamis.

” Budak lasak jatuh motosikal, Ibraheem Adham… dia akan kembangkan hidung tanda dia bersaIah.

” Kalau Ameenah kena (ced3ra) mahu kes poIis.

” By the way, kes Ameenah mhkamah dah putuskan yang saya tak bersaIah hanya berunsur fitn4h!” tulisnya.

AIiff maklumkan mengenai kes itu dalam muat naik di Instagram.

Bersama kapsyen tersebut dia turut berkongsi foto anak ketiganya itu yang mengalami keced3raan pada wajah selepas terjatuh daripada motosikal.

AIiff ditahan dan dibebaskan dengan jaminan poIis selepas keterangan diambil.

Sementara itu, menerusi ruangan komen rata-rata pengikut turut gembira dengan perkhabaran tersebut dan berharap penyanyi lagu Cuba Bahagia ini akan terus menyayangi Aminah seperti anak kandungnya sendiri.

” Ya Allah kesiannya baem letak ubat kuning dato” tulis pelakon Zarina Zainuddin merujuk kepada anak lelaki AIiff Syukri itu.

” Steady baem.. Semoga cepat sembuh.. Jgn lasak Sgt baemm. Budak-budak lelaki takpe tok..sejarah kehidupan zaman budak-budak biar lasak” komen Anep

 




via 1 MIN READ

Post a Comment

0 Comments