Baru Jer Tadi Eira Maaki Wanita Ini Macam2. Sekali Tuan Punya Badan Tampil Bersuara, Terdiam Terus

Individu bernama Eira Aziera yang tular sebelum ini kerana ditengking pemilik kedai asam pedas di Melaka sekali lagi menjadi mencuri tumpuan.

Ia susulan satu video terbaru beliau yang dikatakan menggunakan bahasa yang tidak sepatutnya keluar dari seorang wanita bergelar ibu dan beragama Islam.

Dalam video terbaru itu, Eira Aziera telah memaaki hamun seorang wanita dengan menyebut perkataan ‘b#bi kuning’ hanya kerana komen wanita tersebut tidak berpihak kepadanya.

Malah kata-kata Eira dilihat bersifat penghiinaan dengan membuat ‘body shaming’ terhadap fizikal wanita terbabit meskipun jika diperhatikan fizikal Eira lebih kurang wanita itu juga sebenarnya.

Tidak cukup dengan menyebut dengan jelas nama wanita terbabit, dia juga menunjukkan gambar gambar di dalam video tersebut.

Wanita jadi mngsa penghiinaan Eira tampil bersuara

Susulan dari itu, wanita yang menjadi mngsa ‘body shaming’ kepada Eira tampil bersuara.

Suharnizan Md Sidek berkata, dia menerima sokongan dari ramai warganet yang berpihak kepadanya.

” Terima kasih diatas sokongan semua, maafkan saya kerana tidak sempat utk membalas pm satu persatu kerana terlalu banyak notifications masuk ketika saya bangun utk solat subuh td..

” Kepada Eira Aziera, kuasa viral anda itu sebenarnya banyak membuka aiib anda sendiri..

” Sejak hari pertama anda v1ral saya sehingga kini 98% pm saya adalah yang tidak suka kepada kamu, hanya 2% sahaja penyokong kamu..

” Saya tak mahu membuka aiib kamu, tetapi harus kamu ingat allah tidak pernah tidur..”

Eira Aziera ada membaca komen saya di dlm live tersebut, dicari semula mmg tidak akn jumpa kerana beliau akan segera delete komen yang tidak ada unsur berpihak kepadanya walaupun komen itu hanya komen yang biasa..

” Saya tidak memaaki hamun dia, saya juga tidak mengeluarkan perkataan sama seperti dia.. kerana perkataan itu tidak terbiasa keluar dr mulut saya mahupun penulisan saya..

” Untuk pengetahuan kamu Eira Aziera, maaki hamun kamu telah saya pertonton kepada seluruh ahli keluarga terdekat saya.

” Mereka turut menggigil sepertimana kamu menggigil kerana kamu tidak dpt menendang makcik 35 tempoh hari krn kamu kata makcik tu dh nk mti..

” Wahai Iera Aziera,semoga allah panjangkan umur kamu utk kamu tonton semula live kamu..”

Ada Netizen Nasihat Untuk Ambil Tindakan

” Puan boleh saman dia, guna je Defamation Act Law 1957. Kalau kes mcm ni, memang Puan mudah untuk menang”.

Video sebelum ini yang tullar dan mencetuskan perdebatan

Penjelasan Eira Aziera

Terdahulu Eira Aziera menjelaskan beliau terkejut apabila melihat video LIVE facebook yang lama telah dimuat naik semula sehingga viral.

Eira jua menjelaskan yang video maakian serta body shamiing tu merupakan video yang telah di sunting di ambil bahagian dia buat maakiian sahaja

Tetapi Eira Aziera dengan selamber dan sambil ketawa beritahu dia tidak kisah. Ada yang tanya samada Eira memang suka maaki orang dalam LIVE? Dia jawab memang dia suka maaki orang dan kalau nak tengok dia maaki orang lagi sila lah follow LIVE dia.

Eira Aziera yang memang gemar buat LIVE lebih dari 5x sehari seakan akan tidak kisah dengan video viral terbaru tentang diri dia hari ini.

Eira juga tidak kesah jika ada mereka yang tidak suka dan terus menerus memaaki beliau kerana lebih ramai lagi follower yang terus menyokong




via 1 MIN READ

Post a Comment

0 Comments