Padahal Orang Tanya Elok2 Jer, Wanita Ini Sekali Lagi Buat Hal Sampai Maaki Follower Guna Bahasa Kes4t

Vdeo yang tular di mana seorang usahawan wanita ditengking oleh makcik pemilik restoran hangat diperkatakan ramai sejak dua hari lalu.

Namun belum pun reda isu tersebut, timbul pula isu lain yang turut membabit usahawan yang bernama Eira Aziera tersebut.

Ia susulan video terbaru yang tular di mana usahawan kosmetik berusia 37 tahun itu tampil dalam satu ‘live’ terbaru yang sekali lagi mencetus kntroversi ramai.

Menerusi satu video dikongsikan di halaman facebook Makcik Bawang Channel menunjukkan Eira menggunakan kata-kata yang agak k4sar kepada seseorang.

Tidak cukup dengan kata-kata kurang enak didengar, dia juga menunjukkan gambar gambar orang yang dikatakan di dalam video tersebut.

” Kiriman follower Makcik Bawang, tengoklah cara dia maaki follower dan body shaming follower, maaki badan follower gemuk b#bi kuning sampai tunjuk gambar anak beranak tak bertapis”

” Padahal follower tu bertanya tanpa menc4rut dan maybe influncer ni sentap sampai memaaki haamun, menc4rut dan tak boleh nak handle emosi serta percakapan”

” Inilah MeIayu kebanggaan tuan puan sekalian, moga mendapat hidayah Allah swt.” tulis Makcik Bawang Channel

Sementara itu menerusi ruangan komen, rata-rata orang ramai marah dengan tindakan beliau. Punca kenapa Eira bertindak begitu tidak dapat dipastikan lagi.

Malah ada yang berpendapat sekiranya tujuan adalah sekadar untuk bahan ‘marketing’, tetapi tidak perlulah sampai menggunakan bahasa yang kurang aj4r sehingga menghiina orang lain.

Pelbagai cara bijak lain yang masih boleh digunakan dalam mempromosikan produk, tetapi tidak perlulah sampai mem’b#bi’kan orang lain.

Lihat video dibawah

Berikut antara komen-komen warganet yang tidak berpuas hati dengan Eira.

” Allahuakbar…nagis tgok dia maaki haamun..body shaming sis ni…tak sangka perangai dia macam ni..aku doakan moga Allah tarik nikmat rezeki kat dia..tak baiknya ya Allah…sampai macam ni sekali…betapa sombongnya dia..” – Nadia

” Subhanallah mengata org mcm lah diri tu sempurna.Nasib lah Allah tak bagi dia cantik putih melepak mcm emma maembong ka uqasha ka..Kalau dak lagi riak.Betui2 buat maalu org kedah.” – Anep

” Apabila kemewahan menguasai diri mulalah kita lupa asal usul kita..nikmat yg allah bagi itu hanyalah pinjaman sementara..janganlah menghiina sesama manusia” – Izhar

” Dulu elok je niage psar mlm dh naik tetibe mcmni jdik pulak . Sygnyea kwn die kt blakg tu baikla diamm je tak trase ke kwan die bdan beso kt blakg tu.” – Eina

” Mintak sgt suami dia ni baca komen aku.. Bang, kasi azan 1 kali kat tlinga dia. Nasihat skit sruh jaga bahasa dan adap. Memaalukan MeIayu perempuan isteri.. Ke ko suka bini ko perangai cmni bang? Maaf.. Kesian!” – Azman




via 1 MIN READ

Post a Comment

0 Comments