Ibu mengandung ketagih morfin, pil kuda

SUNGAI PETANI: Dua wanita sarat mengandung antara 10 individu yang ditahan dalam Ops Cegah, dijalankan Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) di sini, semalam.

Wanita berusia 26 dan 27 tahun itu ditahan di lokasi berasingan di Flat Paya Nahu dalam operasi yang diadakan, bermula jam 8.30 pagi sehingga 4.30 petang.

Ketua Pegawai AADK Daerah Kuala Muda, Arnida Ishak, berkata hasil ujian saringan awal air kencing mendapati, dua wanita terbabit masing-masing positif morfin dan methamphetamine.

"Terdahulu kita menahan seorang wanita yang sarat hamil lapan bulan bersama suaminya dan seorang wanita lain di sebuah rumah.

"Seterusnya, tangkapan turut dilakukan ke atas seorang lagi wanita yang sarat hamil tujuh bulan di kawasan perumahan sama," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Arnida berkata, dalam operasi yang diadakan pihaknya turut membuat serbuan ke atas lima lokasi lain di sekitar Sungai Petani.

Kawasan terbabit adalah Taman Ria, Taman Nilam, Taman Arked, Kampung Baru Bakar Arang dan Taman Sejati.

Beliau berkata, kesemua yang ditahan terdiri daripada tujuh wanita dan tiga lelaki berusia di antara 21 hingga 39 tahun.

"Hasil ujian saringan awal air kencing mendapati, tujuh positif dadah jenis methamphatamine, dua positif morfin dan seorang positif kedua-dua jenis dadah terbabit.

"Mereka disiasat di bawah seksyen 3(1) Akta Penagih Dadah Rawatan dan Pemulihan 1983 pindaan 1998," katanya.



Sumber : Ibu mengandung ketagih morfin, pil kuda

Post a Comment

0 Comments